Sukces warsztatów szkoleniowych, również jako narzędzia służącego motywacji zespołu, tkwi w precyzyjnym określeniu potrzeb szkoleniowych, dostosowaniu ich do potrzeb uczestników, niejako „uszyciu na miarę”.
Z tego powodu ważnym jest odpowiednie przygotowanie zawartości programów szkoleniowych, zadbanie o to aby wiedza przekazana podczas warsztatów była przydatna w codziennej pracy i aby uczestnicy docenili praktyczne aspekty zaprezentowanych rozwiązań a nie potraktowali szkolenia jako zło konieczne.
Aby odpowiednio określić potrzeby szkoleniowe, należy przede wszystkim zdiagnozować lukę kompetencyjną w oparciu o mapę kompetencji określającą wymagany ich wymagany poziom natężenia.
Firma Business Practice podczas analizy potrzeb szkoleniowych wykorzystuje mix niżej wymienionych narzędzi:
- testy kompetencyjne
- wywiad ustrukturalizowany
- ocena 360 stopni
- Development Center
Dzięki odpowiednio przeprowadzonej analizie potrzeb szkoleniowych jesteśmy w stanie w krótkim czasie, w sposób planowy podnieść kompetencje zespołu, co wydatnie przyczyni się do zwiększenia efektywności.